22 April 2012

Android X8: Modifikasi II

Page "Carian" MadaniGX.
 Kelebihan GingerBread antaranya adalah kelajuannya, kemampuannya overclock CPU dengan governor yang baik, (dengan risiko error yang kurang), dan built-in features yang menarik.

GingerXperia di MadaniGX saya, yang saya perasan:

1) menggunakan CM7 (CyanogenMod)
2) lebih laju dan stabil dari Eclair asal saya
3) Memiliki Internal Memory yang lebih tinggi dari Eclair Asal , iaitu 300 MB.
4) Option install application ke SD Card, bermakna, kurang memory digunakan untuk Application, dan bermakna, lebih Virtual Memory untuk operasi telefon.
5) built in software yang menarik , antaranya Voice Dialer, Direct Dialer, Interface Call yang supermenarik, Terminal Emulator (command prompt style Linux), Live-Ware, Xperia Events/
HomePage. Tekan Butang Home sekali, dan saya boleh nampak semua yang penting untuk hari ni.
 Jika anda perasan, Widget Music untuk gingerXperia ini sedikit berbeza dari Eclair asal. Dan sebetulnya, bukan itu sahaja. Ada gesture mode untuk kawalan Music di sini. Diilham dari W8 dan Live, kita boleh:
a) gunakan Gesture - hanya perlu swipe dan lukis bentuk tertentu untuk Shuffle Playlist, Pause, Play, Next Song, Prev Song, buka Playlist Menu,
b) Tekan lama butang Volume (atas dan bawah) untuk ke lagu sebelum atau selepasnya, tekan lama butang Camera untuk Pause. Mode ini applicable apabila screen lock. Tekan sebentar butang2 ini , dan ia berfungsi dengan fungsi asal.

Jam analog. Saya lebih suka yang ini dari digital Clock. Widget, dari GO.

Toggle Button, untuk penjimatan dan view yang lebih menarik dan visible, pada waktu malam. Cahaya amber, lebih lembut untuk mata, kurang silau, dan lebih battery-saving.

Media - Self explanatory. Set dalam bentuk folder, ada FM radio, Music Player, dan video.

Oh ya, have I told you that gingerXperia has XLoud feature? Xloud membolehkan, pada volume level separuh sahaja, bunyi yang dihasilkan menyamai kekuatan bunyi full-fledged Eclair yang asal.

Selain itu, fungsi asal Music player dari Eclair juga dipertingkat menyamai W8. Ada fungsi equalizer dengan 12 presets termasuk Accoustic, Vocal Enchancer, Treble Enhancer, Treble Reducer, Bass Boost dan Bass Reducer.


Page "Talaan Kuasa". Semua hanya tentang performance dan Saving.
Page Talaan Kuasa,  saya penuhkan dengan Widget GO Power Meter, Power Control Xperia, Performance dan Widget Option button dari CyanogenMod.

Untuk penjimatan kuasa, saya hanya perlu pilih SuperSave. Untuk on kan bluetooth, WiFi, data transfer, brightness, sync, GPSMode dan Taskkill, tekan je butang yang ada di bahagian atas tu. Seronok, simple sangat =)

Dengan GingerXperia cyanogenMod ni juga, saya hanya perlu tekan butang power, untuk screenshot. Macam PrintScreen button di Keyboard kita .

Selain tu, kalau di Eclair ada Power Off, di Ginger, bukan saja ada Power Off, tapi ada Reboot. ~ =)
Cool , kan!

Kepada pembaca yang juga gunakan X8 , anda boleh jawab soalan ini, dan di entry seterusnya, kita boleh kongsikan bersama. Anda hanya perlu tinggalkan komen di IntenseDebate di bawah, dan saya akan add komen2 anda yang lengkap dengan jawapannya, di entry berikutnya. =)

Apakah widget, dan apps yang anda sukai dalam X8 anda? Kenapa?



Jika sukakan entri ni, do reward me with the ads below, ya =) Ada soalan atau pendapat nak kongsi? Jom, sembang2 di ruangan komen di bawah. Jom, jom!

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails