05 October 2011

4 Perkara

Banyak yang mampu move forward, antara suka dan cinta, dan sayang, dan rindu, ada kelompok manusia yang akan tersekat tak bergerak-gerak dalam keadaan tu.



suka, boleh jadi sebab yang baik untuk kita bermula sebagai orang yang selesa dengan kehadiran orang lain dalam hidup kita.

sayang, boleh jadi sebab pada kita untuk rasakan tanggungjawab dan tak sekadar pentingkan diri sendiri.. to some extent, mampu jadi protective untuk yang kita sayang.

Cinta? cinta boleh jadi sebab untuk kita lawan apa saja orang cakap, kerana kita betul2 pasti apa yang kita mahukan.

rindu hanya akan hadir bila kita lama tak berjumpa.

Antara keempat-empat rasa ni, tak mustahil:

1) kita sukakan someone dan rasa kita selesa dengan dia, tapi belum tentu kita juga disukai orang itu, apatah lagi rasa selesa dengan kehadiran + cara kita.

2) kita mampu menyayangi dan rasa bertanggungjawab dengan someone, dan protect dia dari apa jua yang kita rasa dia tak patut dapat.. tapi belum tentu dia terima cara kita protect dan cara kita menunjukkan tanggungjawab tu. Poyo, mungkin?

3) kita mampu mencintai, berkorban, hampir apa saja, asalkan orang yang kita cinta mampu tertawa + tersenyum bahagia dengan kita. tapi belum tentu pengorbanan dan cinta itu dia nilaikan dengan harga yang selayaknya. Mungkin dia betul-betul rasa dia deserve untuk semua tu, atau, mungkin juga dia akan minta lagi dan lagi.. sampai kita penat?

yang ini paling best.

4) kita mungkin rindukan someone, tapi , belum tentu orang itu rindukan kita lagi.

Untung benarlah  yang dapat rasa semua, dengan orang yang mampu menerima seadanya. Harap2nya anda yang itu, telahpun selamat berkeluarga =)



Jika sukakan entri ni, do reward me with the ads below, ya =) Ada soalan atau pendapat nak kongsi? Jom, sembang2 di ruangan komen di bawah. Jom, jom!

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails