12 December 2006

.:bisikan nurani:.

.:bisikan nurani:.: "Masih terimbau, segar dalam ingatan, walau dah bertahun lamanya tak ke sana. Terutama bersama Janna, kariban di matrik dahulu. Dari semester pertama, hingga sekarang. Jika dihitung, sudah hampir 5 tahun perkenalan.

Namun, sahabat pun takkan selamanya bersama, kan? Janna dan sahabat-sahabat dari Kulliyyah Sciences telah dipindahkan ke kampus perubatan UIA di Kuantan.

Yang hilang akan berganti. Tapi takkan pernah sama. Lumrahnya, manusia akan kehilangan segala-galanya jua akhir nanti. Yang penting, kita hargai setiap yang kita ada sekarang, supaya hilangnya nanti bukanlah hilang segala-galanya, tapi menambahkan hikmat dan rahmat.

Buat apa lagi sekarang? Hidup dengan tenang. Jangan ribut-ribut nak itu ini. Pressure, stress, depress. Jangan. Sebab ia tak lama. Sekejap saja. Dan ia akan berlalu tinggalkan kita."

-tentang sahabat, kita memang tak akan upaya untuk terus menerus bersama sahabat kita. Tapi, apapun, hargai lah ia sewaktu ia masih ada. Jangan bila dah takde, baru nak ditangisi pemergiannya.

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails