03 December 2007

Mesti Mau!




Hari ini adalah hari pertama kelas saya di semester 2 07/08 di kampus. Agak menarik juga.

Walaupun sedaya upaya untuk tidak menonjolkan diri, namun saya tidak dapat menahan diri dari participate bila semua orang diam, dan tidak merespon kepada Miss Mimi Iznita, lecturer Abnormal Psychology saya. Kasihan pula rasanya. Dia seorang lecturer yang cemerlang, dan mengharapkan pelajarnya juga untuk cemerlang. Jadi saya tidak mahu menjadikannya merasa terasing dari kelompok kelas.

Dan saya menjawab.

Menyusun ayat.

satu demi satu.

Walaupun ayatnya terabur juga. maklumlah, sudah lama tidak bertutur dalam English. (Tidak lama sangat sebenarnya. cuma 3 minggu) :P

Dan bila dia memberikan soalan lagi kepada kelompok pelajar, saya mula menunjuk ke arah rakan saya, yang mahu bercakap tapi kurang fasih Englishnya. Alhamdulillah, kawan saya ini berani juga menyusun ayat. Selesai menjawab, dia menghulur tapak tangannya. Sejuk :P

kadang-kadang, dalam perjuangan kita belajar, kita mungkin tidak sedar, cara terbaik untuk kita tolong diri sendiri, adalah dengan menolong rakan kita. Dan untuk kita menolong rakan kita, kita perlu jadi berani, dan kita mesti tolong diri kita untuk jadi berani. Tidak ada orang lain yang akan menolong kita, untuk jadi berani, kecuali diri kita.

Kata advisor counseling group saya, Encik Saiful, reciprocity will always happen. So, make sure we do good, so we get reciprocated goodly.

Macam iklan twisties, "Mesti Mau!"

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails