08 March 2006

Syabas buat KOSMO!

Rasanya kali ini macam nak bercerita tentang perkembangan KOSMO, setakat yang dilihat hingga hari ini.
1)Kosmo mula dilancar pada __________? Agak2 sapa yang ingat ya? Kalau tak silap penulis, KOSMO mula dilancar pada lingkungan bulan April hingga Jun 2005. Sebab waktu tu penulis sedang mengambil short semester, di MainCamp UIA.
KOSMO menarik perhatian kerana saiznya yang bes, dan sedap untuk dipegang sambil berjalan, layoutnya yang kemas, headingnya yang menarik, dan yang paling penting, harganya yang memang murah.
Dengan spesifikasi semacam itu, di UIA kalau jumpa paper selain KOSMO di bilik member, penulis rasa pelik, sebab dah terbiasa jumpa paper KOSMO je.
2)Ruangan paling menarik yang takde pada akhbar lain tapi ada pada KOSMO? Hmm, rasanya jawapan paling sesuai ialah.. ruangan SMS! (tp penulis dah hantar 2 kali tak keluar pun. isy.. :P) Dengan adanya ruangan ni, KOSMO membina kelasnya tersendiri dalam akhbar tempatan. Sebab, dengan ruangan pembaca dalam berita harian dan utusan, mereka perlu menghantar artikel atau rungutan dalam bentuk yang panjang, sedangkan di sini mereka cuma perlu hantar SMS saja. Inilah daya tarikan utama bagi KOSMO (pada pemahaman penulis).
3. KONTROVERSI paling GEMPAK? Hmm.. meh kita tengok. setakat ni, ada yang paling baru ialah Siti Nurhaliza: "Saya Sudah Dimiliki". Sebelum tu ialah "Mee mengandungi Asid Borik". sebelum tu lagi ialah Bigfoot, dan sebelum tu lagi ialah kes keruntuhan moral (rasanya untuk kes ni KOSMO macam jadi Mastika versi akhbar la plak.)
Harap2nya KOSMO akan terus menyajikan minda para pembacanya dengan berita berkualiti, bukan setakat tangkap muat atau berita ntah apa2, tapi jadi macam Buletin Utama versi Akhbar. Syabas buat KOSMO...

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails