05 October 2005

Bagus dah tuu...

Pilihanraya tak dijalankan di UIA. Penulis agak terkejut, dan bertambah terkejut bila tau yang kawan penulis sendiri menyaman UIA. Wah, hebat. Sejarah baru dalam dunia mahasiswa; mahasiswa menyaman universiti... ;)
Jadinya semua yang masuk menang tanpa bertanding.
Bagi yang opportunist, time ni lah kita dapat menyerlahkan potensi kemencapapan dalam diri.. Yalah, dah takde saingan2 hebat dan berkarisma. Ape lagi, peluang beb!!
Penulis dah terbayang muka kawan penulis yang jadi presiden SRC untuk sessi berikutnya dalam poster SRC.. Muhahahaha..
Yang penulis tak dapat nak tahan tu (geram pun ada jugak sebenarnya, nanti ko Radziq!!) boleh pulak dia sindir2 penulis.
Waktu tu penulis baru lepas amik wudhu di bawah. Dan mencari port yang bes sebelu solat, dengan harapan dapat jumpa kengkawan, kenalan dan sahabat yang jarang sekali ketemu kerana tak semahallah dan tak secourse. Maka ternampaklah sang Radziq dan Imad sedang bersantai di tiang kanan berhampiran saf ketiga.. di saat waktu berhenti, penulis ingin melabuh sila panggung, tiba tiba kedengaran kata-kata yang sangat janggal bunyinya pada pendengaran penulis..
"kita kena pastikan siapa yang duduk sebelah kita ni... muahahaha..." gelak radziq pada imad,sambil melihat saja penulis duduk di sebelahnya.
Penulis kehairanan. Dah kenapa pulak si Radziq ni..?
"Lah, apehal pulak ni brader? siapa yang duduk sebelah kita? " tanya penulis, masih belum mengetahui perkara sebenar..
Imad pun tersengih2 sambil berkata..
"sebenarnya dia nak suruh kita cakap camtu.."
"kenapa?"
"sebab dia dah jadi presiden SRC!!"
!!!!!!!! Ooh, patutlah..
"Oo.. amik kesempatan pulak eh?"
"Biasalah... bukan, kita mesti mengambil kesempatan atas kemaslahatan ummah UIAM ni... tak pe, kita akan pastikan yang kita amik berat pada mahasiswa kita ni. Segala masalah akan kita bawak ke atas, dengan telus.."
"hehehe, memang senangkan cakap?" (direct je sound.. muahahaha)
"Cakap memang senang. Sebab tu kena cakap, supaya kita boleh buat apa yang kita cakap. kalau tak nak cakap, jangan buat." (radziq menggoreng.. yah, goreng2..)


Apa2 ajelah. Semoga aspirasi beliau tercapai. Malas penulis nak amik tau pasal SRC ni sebenarnya. Asalkan mereka jalankan tugas dengan baik (kalau tidak sempurna, baik pun dah cukup), bagus dah tu...

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails