16 August 2006

my MyTeam.. :)

Berita terkini tentang MyTeam ialah MyTeam telah dipilih untuk menggantikan Perak UPB, dan akan menyertai Liga Malaysia.
Hm..

Inilah wajah baru yang menjadi harapan saya, untuk sekurang-kurangnya meyakinkan Malaysia bahawa kita boleh dicalonkan semula dalam Piala Dunia, sekiranya kita benar-benar berusaha untuk mencapainya.

Tapi, usaha ini hendaklah benar-benar dipantau. Tiga sebab.

Pertama, kerana mereka ini adalah projek sulung myTV3 (baca:Khairi Jamaludin). Sudah tentu peminat mengharapkan sesuatu yang sangat besar ertinya dalam arena bola sepak yang semakin merudum daya tarikan dan mutu persembahannya.

Kedua, kerana sikap PhD orang Melayu khususnya (sebab majoriti pemain bola sepak, dan pengurusan bola sepak di Malaysia ialah orang Melayu) boleh membunuh rasa gembira dan mematikan harapan peminat2 bola khususnya, dan seluruh rakyat Malaysia amnya, untuk melihat peningkatan mutu bola sepak Malaysia.

Ketiga, aspek latihan, disiplin dan mindset perlulah seiring dengan apa yang dicita. Contohnya, jurulatih yang dipilih pun perlulah sehebat Shebby Singh dan rakannya (tak ingat sapa pulak namanya), janganlah ambil yang cikai2 aje, semata-mata nak memenuhi tembolokmu itu.. mentang-mentang projek gempak, nak fikir mudah aje... Iya, memang money comes first, tapi quality does not come second. Ingat tu, wahai kepimpinan, jurulatih dan pemain MyTeam sekalian! Jangan lagi timbul isu tentang disiplin pemain. Pegawai pula tak usahlah memprovok keadaan dan cuba menangguk di air yang keruh.

Ala kulli haal, quality is the best yardstick. Ramai mana pun yang bersorak, bergolok bergadai untuk kemajuan bola sepak Malaysia, yang menentukan permainan akan jadi lebih baik adalah pemain dan jurulatih juga.

Fikir-fikirkan....

Baca seterusnya: MyTeam ambil alih Perak UPB, sertai Liga M

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails