07 May 2008

Jangan Main-Main!

Manipulasi ayat. Jika anda memang pandai dalam bidang ini, anda bolehlah register untuk ambil course Mass Comm, apply jadi journalist bila grad.

Atau anda juga boleh cari kerja di akhbar nasional. hihi :P (gelak nada geram-geram-benci.anda pernah dengar?)

Saya baca akhbar online , satu dari mainstream dan satu lagi dari alternatif. Tak nak bagitau, anda carilah sendiri. :> Dua-dua cerita pasal bloggers yang ditangkap dibawah akta hasutan 1948.

Saya tidak membayar RM 5.00 untuk makanan yang saya beli.

Saya tidak mahu membayar RM 5.00 untuk makanan yang saya beli.

Ini adalah contoh ayat yang saya suka untuk berikan contoh.

Bila anda jadi wartawan, janganlah tipu pembaca sesuka hati anda, sebab kilang akhbar yang print akhbar tu bukan kilang ayah anda. Jangan sesuka hati tambah "mahu" selepas 'tidak'. Perbuatan itu besar maknanya dalam definisi "human rights". Paham-pahamkan sendiri la ye. Nak tahu apa yang saya cakap ni? Bacalah berita.

Jangan main-main.

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails