05 November 2008

Dunia Legari Sekelilingku

Amerika Syarikat
Obama memenangi pilihanraya US kali ini dengan mencatatkan dua sejarah.

1) Pemimpin pertama dari golongan kelas bukan pilihan. Ramai orang tau, ramai orang atasan yang tidak senang dengan Obama sejak dari awal lagi, atas sebab2 merka yang tersendiri. Kita akan melihat hasil pilihan rakyat ini menentukan nasib mereka. kuakuakua

2) Kuasa pilihan majoriti rakyat, berjaya membentuk era baru, tanpa campurtangan sang korup dan sang ghaib. Sang korup dan sang ghaib adalah kuasa2 yang menentukan pemutaran jumlah undi, sama seperti ketika Al Gore melawan Bush, satu ketika dulu. Al Gore telah pun leading, tapi tiba2 dalam masa kurang dari sejam, akibat propaganda dua syarikat broadcasting terkemuka, hoax telah berjaya dicipta, dan akhirnya pengiraan dijalankan semula (dengan penambahan beberapa ratus undi di kawasan2 tertentu), dan Bush menang, walaupun rakyat mahu membuat perubahan dengan kuasa mereka sendiri.

Masa akan membuktikan adakah beliau dapat mencipta sejarah2 seterusnya. Saya mengharapkan Obama dapat berbuat sesuatu untuk menangani US Recession dengan lebih efisyen dan selamat.

ISA dan AUKU
AUKU sudah pun dalam proses untuk dimansuhkan (baca:digantikan dengan yang lain, bukan mansuh betul pun. tak caya, tny orang2 aspirasi di IPT masing2 by your own ). Kita masih menunggu ISA untuk juga dimansuhkan. Dalam jeluakan kata2 dari akhbar2 yang menyalakkan bahasa yang bukan bahasa mereka sendiri, kita boleh menjadi nanar pada kelamkabut informasi. Namun, yakin sajalah, yang salah tetap salah, yang sudah tu sudahlah. :)

Later.

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails