02 May 2012

Demam Avengers : Trivia

Demam Avengers saya dah pun kebah. Tapi, Agak-agaknya, apakah lagi yang menarik tentang Avengers kali ini?

(apa tu, Fahmi?)



1) Anak Panah Hawkeye

sebenarnya, memang ada limit. :D Saya ingatkan anak panah itu memang tiada kesudahan atau infiniti, tapi sebenarnya, anak panah itu memang ada limit. Dan, anak panah itu cumalah satu alat untuk disambungkan kepada jenis kepala-kepala panah yang berbeza, mengikut butang yang ditekan pada busur Hawkeye. Busur ini nampaknya lebih canggih dari Green Arrow dalam DC.

Nak tahu trivia lain?


2) Hulk yang bukan Hulk Sebenar

Dalam Marvel Hulk sebelum ini, watak Hulk dilakonkan oleh Ed (Edward) Norton. Namun, dalam Avengers, Hulk dibawa oleh Mark Ruffalo. Dengan Mark, CGI Hulk menjadi lebih kemas, kerana hanya dalam Avengers, perubahan yang berlaku hanya pada ketinggian, dan warna (hijau.). Selain daripada itu, keseluruhan badan Hulk adalah carbon copy kepada bentuk dan rupa asal Mark (Ruffalo). Perkara yang sama tidak akan dapat dilakukan sekiranya Ed Norton masih Bruce Banner.

3) Suit terbaru Iron Man

Mach 7 adalah nama suit ini, (bukannya Mark 7 seperti dalam Subtitle). Suit ini menggunakan tracking beacon dari gelang khas yang dipakai oleh Tony, sewaktu beliau execute plan B, untuk mengalahkan Loki dan menutup portal ke angkasa lepas.

4) Ya'juj Makjuj dan Chitauri.

(Apa maksud awak, Fahmi?)
Menurut satu teori, yang dipanjangkan dari sebuah Aatsar, yakjuj ma'juj adalah gabungan makhluk dari belakang bukit (ingat bukit Paramount di awal-awal launching Filem Marvel Studio?) dan juga makhluk dari angkasa. Signifikan portal dan aatsar tadi adalah , selagi mana ada azan berkumandang di Bumi, selagi itu tidak akan ada lubang ke angkasa di mana2 ruang di langit Bumi, selain dari lubang yang betul-betul terletak di atas laluan udara Kaabah.

Azan, selain berfungsi untuk mengumumkan kemasukan waktu solat, ia menutup lubang angkasa secara terus menerus, 24 jam, 360 hari, tanpa henti, selagi mana ada azan berkumandang di seluruh dunia.

Relevannya, di akhir zaman, apabila langsung tiada azan berkumandang, barulah lubang angkasa ini akan terbuka, dan makhluk dari langit dapat masuk ke bumi.

Begitu juga makhluk seumpama Chitauri dan mahkluk intergalaktik yang lain.

Sekian trivia kali ini. Tunggu trivia berikutnya OK! :)

p/s: jom siapkan smua tempahan tertangguh!




Jika sukakan entri ni, do reward me with the ads below, ya =) Ada soalan atau pendapat nak kongsi? Jom, sembang2 di ruangan komen di bawah. Jom, jom!

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails