09 May 2012

G.E.M.B.I.R.A

Perkara yang baik tentang hidup, adalah, ia tak seperti dalam filem, drama atau lagu-lagu pop.

Walaupun skrip di ambil dari jalan cerita dalam hidup, tapi ia takkan sama sepenuhnya.

Walau macamana bagusnya jalan cerita, ia tetap tidak sebagus jalan Takdir Allah.

Walau sedih mana cerita tu, ia tetap tak real, kerana, skripnya masih dibentuk ikut 'pasaran' semasa.

walau macamana happy ending cerita itu, ia tetap tak real, kerana, dalam hidup sebenar, TIDAK ADA GEMBIRA yang MUTLAK. Gembira di dunia ini tetap ada akhirnya. yang pasti, kita tidak akan tahu macamana ending kisah hidup kita.


which brings us to the next question, (chewah), to what extent your happy is THE happiness?

Dan soalan seterusnya, iaitu : "are you happy now?"

=)

Kalau awak tanya saya semalam, atau malam tadi, saya akan cakap, "ya, saya gembira."

Dan hari ini, saya lebih gembira. Sebab tengok, orang yang saya pernah sangat sayang (dan cinta) dah pun happy dengan hidup mereka. Simple. Yet, nothing gets me happier than that.

Allthough the truth still hurts, (i'd rather keep the truth to myself), being happy is always first about 'perceiving about it".

And no matter what justification i chose to held upon, I AM HAPPY for you. and for your partner now, too.

Tapi saya pun tak tahu sampai bila saya akan pilih untuk rasa happy. Sebab, rasa bertanggungjawab tu kadang2 buatkan saya rasa saya tak patut rasa happy sangat.

Dan kadang2 rasa takut dengan apa yang bakal jadi. Umur makin meningkat, makin berkuranglah kebarangkalian nak capai lebih ramai orang dengan apa yang kita ada, yang kita mahu, untuk apa yang kita tuju.

What do you think?
p/s: sila jangan terpengaruh dengan cerita-cerita di pawagam. Ie, Mark VI tu cuma costum. Orang macam Tony Stark belum wujud lagi sepenuhnya dalam dunia sebenar. Until then, nuclear detterent would not be won by Iron Man, SHIELD. It will be won by US. #GetReal




p/s: Dont click the ads below, ya =)

Ada soalan atau pendapat nak kongsi? Jom, sembang2 di ruangan komen di bawah. Jom, jom!

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails