20 August 2008

Allah, tottemo arigatou~

For the first time in my life, this is the day when winter will look like a summer~ :)



Kenapa begitu optimis dan gembira?



Kerana saya begitu seronok dan rasa sangat berguna untuk diri sendiri. Satu rasa yang saya dah lama tidak rasakan sejak april tahun 2003~



Pagi tadi, dalam kelas statistik 1, saya telah berjaya menyelesaikan soalan probability sebaik saja soalan tersebut siap disalin di papan putih.. dengan contengan konsep tak semena2~



Sebaik saja soalan siap disalin, saya juga selesai mengira. Dan untuk kepastian, saya menyusun soal..



"Sir, is it 0.4?"



Kelas menjadi agak hingar.



Pada mulanya beliau hesitate, dan melihat jawapan dan jln kerja saya.



"No it's wrong."



Saya tergamam. Oh, salah ke, takpelah.



Then, dia menuliskan jawapan di dpn.



2/5.


Dalam hati, " laa, kan sama ni? "



"Sir, i believe 0.4 and the answer written is the same."

"oh, really? yeah2, sorry, it's 0.4"



Alhamdulillah.. syukur pada Dia kerana memberikan rasa itu~



di petangnya pula, dalam kelas counseling, kami mengadakan role playing untuk attentive listening.



Saya adalah "counselor". Dan saya, mengaplikasikan apa yg saya pelajari selama 2 tahun dalam PGG, dan mencernakan melalui skil 'tingkah perhati' dalam role playing tersebut.



Hasilnya, Observer grup kami, memberi pandangan ini:



pro:

1) saya sangat calm

2) saya mampu handle topic jumping

3) saya mampu kawal keadaan

4) saya ada attentive listening skill yg agak bagus

5) body language : Ok

6) facial expression: sesuai

7) vocal tone : ok

8) keseimbangan respon: 80 client 20 counselor (peratus masa clien bercakap dan caunselor bercakap)

9) pausing and silencing at the right moment, anticipating what question next from client

kontra:
1) tersilap menyusun soal
2) terlepas facial expression yang pelik~ huhu

thanx to sham~ :)

Subhanallah, sekali lagi dirahmat rasa ini.. thankyou Allah, tottemo arigatou ~ harap2nya lidah tak berhenti bertahmid, dan hati tak lagi keras merintih~ :)

1 comment:

mira said...

alhamdulillah.

told u years ago. u are genius. tinggal nak percaya atau tidak je ;)

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails