18 August 2008

Dari Malam Lowyat ke Putra Gombak~

Malam semalam, saya telah ke lowyat untuk menghantar motherboard sekali lagi untuk damage waranty claim. Alhamdulillah, masih ada baki lagi sebulan, klu tak, ai, abis ler duit sekali lagi untuk satu lagi motherboard X2.

Dalam perjalanan pulang dari Kl Sentral ke Terminal Putra gombak, saya secara tak semena2 ditegur oleh 3 orang aunties (2 indian, one chinese).

"Hi, you tau tak sekarang itu national badminton player single sudah berapa? tadi kami tgk dia sudah kalah 21-7."

Huh? sapa plak ni? (gumam saya dalam hati). "Yes aunty? Do you mean Chong Wei? I pun tak tahu la aunty, i just arrived from Imbi Plaza Monorail Station, and straightly goes to LRT section. Tak tengok pulak skrin TV tu."

"oh, ya kah? boleh ke you check from your phone?" (sebab time tu saya tengah sibuk mesej dgn yang tersayang).

"Haa? oh, phone saya bukan line maxis, takde TV function. Takpe, saya tanya kawan saya jap yer aunty."

saya mencari nama Zaim kwn saya, UIA badminton player, kut2 dia tgh tgk juga..

"salam zaim, ko tgh buat apa? nak tny, tadi chong wei second set berapa? sapa leading?"
"ws, fahmi, alamak, chong wei kalah la bro. 21-8"

"Alamak, aunty, chong wei kalah la. 21-8"

"Oh, RM 1 million, already gone!"

Sorang lagi aunty menyahut, "silver got RM300,000 still, better than nothing apa"

(oh, baru saya tahu... :P )

Dan baru saya tahu, untuk kemenangan pingat emas, atlet akan menerima pencen RM 5000 sehingga mereka menjadi mendiang/arwah. Banyak gak tu~

Dan baru saya tahu, rupanya yang duduk di sebelah saya adalah former Malaysian Badminton Player. Dan sekarang menjadi Dr, di private sector.

Saya rasa honoured to be sitting next to her, dan saya nak bergambar dgn dia dan letak di blog, supaya kita sama2 kenal dia. tapi dia pulak y tak mahu diambil gambar. haha :P Banyak juga yang kami bualkan, sebelum mereka bertiga turun di Jelatek. Atas permintaannya, saya tidak akan menyiarkan apa yang kami bualkan. :)

Namanya Dr Ajit. Saya tak tahu sama ada ni nama gelaran atau nama sebenar. Sebabnya, saya masih sedang mengoogle dan masih belum ketemu :P

Later :)

1 comment:

mira said...

ooo... saya pun baru tahu~ :p

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails