24 May 2009

Pasar Malam dan Aku

Entri yang bercerita tentang dirinya sendiri adalah entri yang biasa. Entri
yang bercerita tentang orang lain adalah entri yang mengambil tahu. Entri yang
bercerita tentang suasana adalah entri yang memerhati. Entri yang bercerita
tentang isu semasa adalah entri yang "on the other continuum of
communication".

Entri ini yang mana? entah, saya tidak berapa pasti. Pedulikan. Saya cuma mahu didengari. :D


Selepas pulang dari pasar malam Taman Melawati, dalam perjalanan pulang, saya tersedar:

a) sebenarnya saya suka ke pasar malam. Kalau saya pergi dengan kawan-kawan, atau adik beradik dan sedara mara yang saya suka befriend with.
b) saya suka berjalan, namun saya boleh ragukan kenyataan tu. Sebabnya, walau dah lama belajar di tempat orang, saya belum dapat tahu selok -belok jalan di sekitar gombak, selayang, wangsa maju dan damansara. Perkara sama terjadi waktu belajar di Kajang dan Ampang Pecah dulu.
c) apa yang buat pasar malam menyeronokkan adalah orang2 di dalamnya. Pergi sini jumpa kawan ini. Pergi sana jumpa kawan lain pula. Namun ia akan jadi kurang menyeronokkan (baca:gelisah@cuak, huhu) apabila kita jumpa orang yang kita tak bersedia untuk jumpa.
d) pasar malam kurang menyeronokkan apabila hujan. Tak kira semaa hujan atau selepas hujan. :D

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails