26 November 2011

Menapak Dengan Gembira; Happy Feet 2

Teka Teki:
apakah yang berwarna putih, hitam.. putih.. hitam.. putih .. hitam..putih, hitam.. putih.. hitam.. putih .. hitam..putih, hitam.. putih.. hitam.. putih .. hitam..putih, hitam.. putih.. hitam.. putih .. hitam..dan merah??~



Jawapan:
Penguin yang jatuh tergolek dan terlanggar batu lalu berdarah~ #soritakkelakar


Happy Feet 2 bukan sebarang kisah penguin. Andai saya boleh kisahkan di sini, bagi saya , Happy Feet 2 :

1) Lebih baik dari Happy Feet 1
Secara jujur, konsep happy feet menampilkan keberanian untuk jadi lain, dan mengiktirafnya sebagai kelebihan diri sendiri, sebelum 'menjangkitkan' nya pada seluruh komuniti.

Mungkin anda pernah kutip sampah berseorangan sewaktu orang sekeliling tak peduli pun anda. Tapi bila anda terus2an buat begitu, satu hari tanpa anda sedari, anda lihat orang yang dulunya buang sampah merata, kini menggagau cari tong sampah bila nak  buang sampah. :)


2) Kekuatan keluarga sebagai unit asas komunikasi
Kekuatan suami dan isteri ditunjukkan melengkapi satu sama lain~ :D

3) Melihat perbezaan sebagai kekuatan,bukan titik perpecahan
Ayah yang dulunya 'lain' dan membentuk kelainan yang diterima dalam komuniti,  Yelah, dulu ayahnya cuma tahu happy feet, sedangkan penguin lain menyanyi. Dan buatkan virus happy feet berjangkit! Dan sekarang, bila anaknya menyanyi, ayahnya pula rasa anaknya lain~ :D

4) sangat cantik bila dilihat dari kacamata 3D~!!


Awal Hijrah disambut dengan gembira. Sebab tu saya post tentang Happy Feet 2. Sebab nak mulakan tahun baru dengan gembira, dan akhirkan semua dengan gembira~ =)



Jika sukakan entri ni, do reward me with the ads below, ya =) Ada soalan atau pendapat nak kongsi? Jom, sembang2 di ruangan komen di bawah. Jom, jom!

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails