24 October 2008

Eurocopter EC725: Spec Cadangan untuk RM193 juta

Ini Spec yang Eurocopter patut ada dengan harga yang sangatlah mahal tu (RM 193 juta seunit):

1) ada turbo booster mcm Airwolf, ala, yang tiba2 kat bawah ekor dia tu keluar api mcm engin jet tuu..
2) ada blade kipas yang boleh jadi double (dari 4 keluar lagi 4, jdi 8) untuk tingkatkan daya tujah dan seterusnya membolehkan helikopter angkat kereta kebal untuk serangan darat+udara serentak
3) berkebolehan mengeluarkan sayap dan menutup fungsi blade kipas, dan terbang pada supersonic speed mcm Jet 2ndhand Sukhoi yang mahal tu
4) boleh mengeluarkan long distance scrambling frequency, untuk memusnahkan sistem pengesanan missile dan mematahbalikkan missile ke lokasi asal serangan. Jadi tak perlu fungsi flare/chark (ni 2nd fungsi paling power, helikopter US latest je ada setakat ni)

5) ada sistem penerbangan ala2 jet, boleh buat akrobatik mcm MiG. jadi tak perlu ubah kedudukan secara convensional untuk counter attack serangan dari belakang (mcm Airwolf jugak)


6) ada sistem pertahanan nano skin - bila ditembak dengan peluru caliber kurang dari 20 mm, nano skin akan kurangkan impak serangan 100% dan generate semula bahagian yang rosak jadi macam asal. (mcm KITT @ Knight Rider latest, skrg ni. Gempak wooo!)

[KITT latest version - attack mode]

6) last sekali, helikopter ni boleh bertukar jadi transformers jahat tu, apa nama dia, aaa, Blackout. Muahahahah :P Boleh terus serang base musuh, tanpa perlu compromisekan pertahanan di udara, sebab dah jadi artileri+infantry darat gak.

haha, tak mungkin kan? :P

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails