09 October 2008

Bila Anda Hilang Fokus

Tiga Assignment tak siap lagi..

Itu tandanya fokus saya dah hilang. Waa, sedih betul.

Bila dah lost focus, cepat2 saya cari cara untuk overcome. Antaranya:

1) baca balik entri blog2 lama
2) gi jumpa kawan dan cuba buat something fun
3) mesej/call dgn yang tersayang

tapi it gets worse. :(

Akhirnya saya mesej kaunselor cum advisor society saya, Bro Saiful Redza.

"bro saiful, apa cara paling cepat untuk get back to fokus?"

Tengah malam, sebelum saya tidur sebab dah tak tahu nak buat apa, beliau membalas:

fokus kena bermula dengan define your role.. set priority.. set goal and take action"

So, bila google, jumpa satu webpage yang lebih kurang mcm ni (ye agaknya):

Motivasi untuk memuloakan dan menhabiskan kerja

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails