17 August 2011

Mencari Diri : Ramadhan di Perantauan (LA SANGAT)



 "man qaama ramadhaana iimaanan wahtisaaban ghufiralahu ma taqaddama min dzanbika wa mayata'akkhar" (riwayat Muslim)

maksud hadith mengatakan, barangsiapa yang menghidupkan ramadhan dengan penuh keimanan dan berhati-hati dengannya, diampunkan dosa yang terdahulu dan terkemudian. (Riwayat Muslim)

Jom kita combokan entri Ramadhan!

Berpuasa di Perantauan
Walaupun inilah kali pertama puasa sebulan di rumah selepas hampir 10 tahun tinggalkan puasa rumah ke tempat belajar, memang kali ini rasa best. Buka puasa di merata-rata, dan sahur pun macam time belajar dulu.

Kelmarin solat Tarawih di Masjid Wilayah. (Jalan Duta) , hari berikutnya di Surau Sri Iskandar. Puas hati? Hmm.. tak berapa. Tapi alhamdulillah. Imam tarawih import dan majlis agama ada perjanjian Pangkor sulit ke, untuk baca cuma satu - tiga ayat satu rakaat? Kalau dulu satu malam dah boleh dapat separuh juzuk. Kalau sekarang, bukankah sepatutnya sudah juzuk 6? Semalam  di sini baru juz 4.


the Next Milestone
7 jam untuk 4 hari bergila duduk dalam kereta, memanglah syok kalau ada orang layan bual. Lagi syok kalau orang itu #retis. (gelak tak hengat) Nak tahu siapa? Bro Framestone dan Reena Tan laaa ^^

gathering Iftar
Memang betul-betul seronok apabila berjumpa kawan-kawan yang sekepala. Sori lah tak dapat nak bual dengan semua orang lagi ya =) kali ini gathering ada lah dala m28 orang. Oh, dan ada kejutan untuk saya juga. Kawan lama di IIUM turut join, kawan pada Reez. Huda namanya. Ada 3 tahun tak jumpa beliau.

Antara yang datang dan sempat dikenal + dicam termasuklah:
1) jackie koh birhday guy
2) Pisyek
3) Adib
4) Mirul Abu
5) Padil the Penyu guy
6) Reez Luv
7) Rashid
8) Faridzul
9) Bro Framestone
10) Ain Laa
11) Rus Anisza
12) Ruzz Ezanie
13) Amalina Nay
14) Aliaa Farhana the Pinky Moo
15) Cik Reena Tan the Bunian Puteri
16) Syahirah Sabri
17) Qusya Azmi the Organizer
18) Pija Shamsudin
19) kawan sebelah Ain Laa
20) kawan sebelah Rus Anisza
21) kawan sebelah Nay
22) kawan sebelah Reena Tan
23) kawan sebelah kanan Padil
24) kawan sebelah Reez Luv, Huda
25) kawan sebelah Pisyek
26) kawan sebelah Adib
27) kawan sebelah Syahirah Sabri
28) Fahmi Mahat

seronok sebab, makan kuih Padil  buat (Untunglaa sapa jadi bini hang makan je kerja). Makan  bersuap2 dengan orang sebelah. Juga sebab jumpa member yang dah 3 bulan tak jumpa. =)



Jika sukakan entri ni, do reward me with the ads below, ya =) Ada soalan atau pendapat nak kongsi? Jom, sembang2 di ruangan komen di bawah. Jom, jom!

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails