09 August 2011

Apabila RM 50 bertemu RM 1 : Edisi Lain

Babak Satu

Pada suatu hari, duit seringgit terserempak dengan duit lima puluh ringgit. Mereka ni dah lama tak jumpa. Lalu kedua-dua mereka memulakan perbualan.

"Oit, lama tak nampak, mana ko pergi?"
RM50 menjawab, " Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tgk bola, naik STAR Cruise, gi KK naik AirAsia, lepak One Utama, konsert AF, M'sian Idol.. tempat2 cam tuh lah."

Dengan muka bangga + sinis, beliau bertanya kembali, 
"Eh, ko camner lak?"

RM1 menjawab perlahan seraya menunduk,
"Hmm..biasa lah.. Balik-balik tempat yg sama............'SURAU...., MASJID......., SURAU........."

Rm50 terkesima. "adehhh.. terkena aku. nape le bijak sangat pegi tanya soalan tu tadi"


Babak Dua

RM50 menoleh ke sana, di kejauhan. Hajat di hati nak ubah topik.
Dia pun bertanya lagi pd RM1,

"Eh, aku dengar anak sedara kau , sePosen, duaPosen dengan limaPosen tu, dorang dah dapat plastic surgery baru.waahhh, hensem la dorg , mcm kau jugakkk. Diorang lepas ni kalau ke surau leh lepak-lepak lama lah dengan kau kan?"

RM1 tiba-tiba berpusing dan menjegil mata.
"Hensem? Memanglah hensem, tapi muka cam Israel buat apa. aku pak penakan depa ni pun segannn org duk kata, canang merata, depa muka Israel.

Aku masuk surau, masjid, surau... depa..? La ni surau pun tak mau pegi. segann kata depa org dok canang lagu ni. La ni depa selalu pegi mesin air mineral je, paling jauh pun nuu ha, Dr Sukida punya mesin depan masjid Pagoh tu. Mana ada lagii public phone mau depa dah"
 (Sob3)

Rm50 terdiam lagi. "aih, salah lagi ke aku cakap??"
Entri diilham dari status ping oleh Mawar Berduri dan entri Amal Espraza tentang duit syiling baru katanya.



Jika sukakan entri ni, do reward me with the ads below, ya =) Ada soalan atau pendapat nak kongsi? Jom, sembang2 di ruangan komen di bawah. Jom, jom!

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails