05 February 2011

Mesir dan Twitter Versi Baru

Dengan konflik di Mesir yang masih berterusan, kita mampu melihat episod konfrontasi antara askar dan rakyat di merata-rata.Antara kesan terhebat yang dapat dirasakan ramai adalah sektor media dan komunikasi, sebaik saja ISP Mesir diputuskan, — menyebabkan semua komunikasi ke luar terhenti.

Dalam usaha memperbaiki keadaan ini,
Google telah mengeluarkan satu servis baru dinamakan "Speak-to-Tweet,” . Twitterians boleh tweet menggunakan telefon. Cool kan?

Melalui kerjasama Twitter dengan SayNow, satu syarikat yang baru dimiliki Google, mereka melancarkan projek ini Isnin lepas.

Twitters yang mahu menggunakan servis ini hanya perlu menghubungi nombor tertera di bawah dalam English.
  • +16504194196
  • +390662207294
  • +97316199855
Rakaman pesanan suara ini ditukar kepada bentuk teks dan dipancarkan ke dalam Twitter dengan hashtag #egypt. Sehingga entri ini ditulis, engineer mereka mungkin telah berjaya dalam usaha mereka untuk meletakkan asal-usul lokasi rakaman pesanan suara, a gar mereka mampu meletakkan #kodnegara di depan hashtag tweet.

Untuk makluman, pengguna yang mahu mendengar rakaman penuh mesej tadi boleh mendail nombor di atas, atau terus ke Website Speak2Tweet.

2 comments:

F_H said...

siot.. aku tak faham langsung ni...
mmg longkang IT aku.. haha

Fahmi Mahat said...

ke ayat aku yang sukar oiiii...?? >_<

citer pasal twitter ni ha bro, kan depa kat mesir aritu semua kena block, Internet bgai... telefon apa semua..

so google + Twitter wat twitter-tru-fon, call je, pastu ckp dlm English yang berbutir jelas, dia akan convert jadi tweets..

aku tak dapat nak try, sbb tak pandai pun guna twitter sgt

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails