06 April 2011

Kawan : Kau Dengarkanlah

maafkanlah aku
andai ku meluah
tak seperti yang kau mahu



dan mendung di luar
adalah malumu
dan suram di luar
adalah suramku


Kita pernah berkongsi gembira
kita pernah bersama tersnyum di garis masa
meski lagi belum berjumpa
terkekang dimensi dan ruang masa

kini,
tiada mahukah kita berbual semula
andai mendung pergi setelah
suramnya berarak jauh dari kita?

aasifnya aku
hayaa'nya aku
kerana aku ini aku
dan kamu adalah kamu

apapun adanya kamu
ku mahu terus mendengar
kerana beban di bahumu
di bahuku juga ia terasa

biarlah rasa ini berenang ke tepian
biarlah kita kongsikan
apa yang kita sama rasakan
meski kau di sana
dan aku di sini di kejauhan


sementara lukisan hati sempat
berbicara
sementar kata doktor aku masih ada masa
marilah kita isikan ruang2 yang ada

kerana kenangan itu hidup selamanya
meski jasad akan pergi
buat hidup yang lebih kekal di sana.

=)

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails