19 May 2011

Pengumuman Penting Sekali Lagi!

Dalam masa yang semakin suntuk, sementara menunggu hosting dan domain propagation, saya mengambil keputusan untuk relocate semula flash2 header yang pernah disiapkan ke username lain.

Namun demikian, inisiatif ini tetap punya risiko. Kepada blog dengan hosting berbayar, dan traffic lebih dari 800+ sehari, saya cadangkan file ini anda upkan ke server anda terlebih dahulu. Saya akan upkan file link ke FB anda, dengan syarat anda perlu check purata traffic current sehari anda, dalam pageStat.

Saya jangka masalah ini akan disiapkan dalam masa kurang dari 36 jam, bermula jam 9.00 PM tadi.

Langkah yang saya ambil buat masa sekarang adalah:
1) retrace email + contact link semua customer untuk saya sendkan file asal (3-5 jam)
2) siapkan username dan gallery flash header baru, temporary (30 minit-1 jam)
3) hold tempahan setakat hari semalam (18/5/2011) dan siapkan mana yang ada dulu sampailah perkara ini dapat diselesaikan dengan baik. (done)
4) study coding untuk cache download with group. cache download akan mengurangkan beban yang diakibatkan oleh traffic ke atas bandwidth, membolehkan komputer mengakses header flash dari diri sendiri, dan hanya mendownload dari remote apabila ada perubahan dari header flash asal. (3,4 jam)

Sekian laporan buat masa ni.

Tukang Flash Header,
Fahmi Mahat

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails