27 January 2012

Blog dan Iklan III

Syarikat A, meski dalam masa yang sama, masih kekal dengan sistem page view dengan logik 'page view lebih baik dari page visitor', tidak mampu lagi bergerak jauh walaupun bermula dari sela masa yang lebih awal  dari syarikat N dan I di Malaysia, khasnya.

Kenapa?

Ia semua bermula dari perspektif iklan adalah iklan semata-mata, asalkan ada ruang iklan, kita iklan ajelah.

Bukankah kita semua tahu, bila buka TV, sebaik iklan ditayang, kita tekan Channel lain?

"next, please?"

"Alah, iklannn pulak. Spoil betul!"

Dan kenapa syarikat pengiklanan blog tidak mengambil iktibar yang sama?

Dalam teori psikologi pengiklanan, TV dan Radio mengekalkan kadar harga termahal bagi tempahan iklan pada sela masa selepas waktu bila?

Yes, kadar harga termahal bagi tempahan iklan adalah pada sela masa waktu otak atas sedar tidak mampu filter kekuatan otak bawah sedar. Beberapa jam sahaja sebelum manusia tidur.

Pengaruh ini tidak berlaku pada blog dan web kerana blog dan web mampu diakses 24 jam. Oleh itu, satu cara sahaja pengiklanan di media penulisan internet akan jadi effektif, ; bila ia mampu muncul sebagai teks , dan di antara teks2 entry.

Ini hanya akan dicapai dengan script iklan yang betul-betul tally dengan entry.

(Kenapa anda tulis semua ni , Fahmi?)

Bersambung di Bahagian IV.








Jika sukakan entri ni, do reward me with the ads below, ya =) Ada soalan atau pendapat nak kongsi? Jom, sembang2 di ruangan komen di bawah. Jom, jom!

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails