23 January 2012

FB Page Untuk Bisnes

Salam alaikum pembaca InilahFahmi , hopefully cuti anda sehingga hari Selasa ni anda sedang enjoykannya dengan baik. ^^ #apelahBahasaKaoFahmi

Sewaktu anda beriang ria (mungkin) menghabiskan masa terbaik bersama diri anda sendiri, mahupun bersama kawan-kawan, saudara dan keluarga, saya menghabiskan masa melihat2 peluang yang ada di Internet untuk tahun 2012 dan 2013 =)

Terkini, saya terlibat dalam penghasilan FB Page untuk Bisnes.


FB Page ini sebetulnya adalah supercharged untuk Blogshop Template Conversion yang saya kendalikan.
FlashFave.com Klik untuk Tumbesaran XD

FB Untuk Bisnes pertama yang saya designkan adalah untuk biz saya sendiri, iaitu
FlashFave.com

FB Untuk Bisnes kedua yang saya designkan adalah untuk biz One Secret Scent. Pemiliknya adalah Amani Mokhtar rakan sewaktu di kampus IIUM dulu.

One Secret Scent. Klik untuk Tumbesaran XD
Sekiranya anda adalah pemilik mana-mana bisnes offline, mahupun telah memiliki Blogshop, FB Page Untuk Bisnes ini bagus untuk anda kerana:

1) Lebih personalized untuk Anda, sebagai Pemilik Bisnesnya
Gambar FB Cover, Gambar Iklan Like dan Gambar Iklan Selepas Like, akan dicustom atau ditailormade mengikut personal favourite anda, atau mengikut kesesuaian Nama Biz anda.

2) Lebih Mudah untuk Anda : 
Di samping promosi Like di group Iklan mahupun sebaran am, Anda hanya cuma perlu uploadkan gambar, kodkan produk Biz anda, dan tunggu tempahan masuk.

3) Lebih peningkatan kadar Like di blogshop dan FB Page anda dengan ___________
Like adalah fungsi viral Facebook. Sebagai contoh,  Fatimah, singgah di One Secret Scent. Versi Keseluruhan hanya boleh dilihat apabila button Like ditekan.

Sebaik sahaja Fatimah tekan Like untuk melihat Versi Keseluruhan, rakan-rakan nya di Home Facebook masing-masing akan melihat notification Fatimah 'likes' One Secret Scent. Ini bakal menghasilkan kunjungan dari rakan-rakan Fatimah ke One Secret Scent.

4) Tempahan seterusnya anda boleh terima dari order form custom menerusi sistem Google Form, dan sistem form online yang lain

Milikilah FB Page untuk Bisnes anda sendiri hari ini juga. Hubungi saya di Facebook atau di FlashFave.com =) Harga mungkin bakal dinaikkan bila-bila masa bagi mengekalkan sense of exclusiveness kepada pengguna sistem ini.

Fungsi akan datang akan turut melibatkan :
A) Custom Shopping Cart
B) Blog menerusi sistem janaan Feed RSS
C) Update Produk Secara Direct menerusi SMS - tidak perlu lagi buka WiFi Facebook untuk updatekan produk terbaru ke blogshop anda, SMS pun sudah cukup.
D) Flash Content tersendiri dengan identiti Pemilik Biz sendiri

Hubungi saya hari ini juga !

p/s: Pakej turut dimuatkan dalam pakej Blogshop Conversion tahun 2012 dari harga serendah RM300.




Jika sukakan entri ni, do reward me with the ads below, ya =) Ada soalan atau pendapat nak kongsi? Jom, sembang2 di ruangan komen di bawah. Jom, jom!

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails