25 January 2012

Entry yang Masih Relevan

Bila artikel tahun 2008, dijadikan antara  topik bahan perbincangan untuk tahun 2012 sesama menteri, dan masuk dalam berita TV3, malam semalam, ia mungkin menunjukkan,

positively,
1) menteri dan think tanknya juga berfikir
2) entry ni masih relevan walau pada tahun 2012,
3) menunjukkan blog ini futuristik dan memandang lebih jauh ke depan,

negatively , satu je,
1) kenapa lambat sangat nak bertindak?



===================

As bloggers, menyedari kuasa penulisan kita antara  kuasa yang mampu mengubah prinsip, kelakuan dan fikiran organisma berfikir yang lain, adalah penting.

Dan kita adalah apa yang kita fikirkan. Kita juga adalah apa yang kita tulis.

Jom kita menulis untuk mengubah, mengulas, bukan sekadar melaporkan.

Antara topic yang pernah dan masih relevan dalam carian google dari blog saya termasuklah isu Lanun Teluk Aden (walaupun agak merepek, dan dah jatuh sejak update dari Kerajaan Malaysia tahun 2011 menghantar tentera melakukan serang balas), ISTAK, anonymous operation Malaysia.

Selain dari sharing artwork dan ulasan movie, cukuplah menjadi blog yang berentri futuristik dan kritikal ini sebagai milestone penulisan bersendikan kritik ilmu.

Sebab itu saya tidak pernah rasa bersungguh-sungguh mahukan ganjaran dari pengiklanan. (Advertlet  dan nuffnang pun saya pasang untuk kaji keberkesanan susunan ikan dan study coding mereka.)
Mahupun mengejar trafik dengan entry jajaan cerita sini sana, komen sosial selebriti, mahupun blogger retis (?).

(Kenapa anda luahkan semua ini, fahmi?)

Sebab INILAH FAHMI. Bukan Inilah BlogJajaCerita. Atau InilahBlogPedajalManusia. Atau InilahBlogCeritaSemulaBerita.

Nak cari berita, jemputlah tengok suratkhabar online. Nak cari blogjaja cerita? Lagi mudah, search aje. Fitrah manusia yang dah dikotori suasana memang suka dengar cerita dari tanya untuk ambiltahu cerita sebenar. Tak kisahlah cerita artis mana.

Nak cari blog pedajalmanusia? Join lah group blogger yang nampak penuh dengan student IPT  yang tahu berhibur semata habiskan duit lepak sini sana jumpa member, bercerita tentang orang lain yang bukan lagi kawan mereka stalk lah entry mereka satu persatu. :)





Jika sukakan entri ni, do reward me with the ads below, ya =) Ada soalan atau pendapat nak kongsi? Jom, sembang2 di ruangan komen di bawah. Jom, jom!

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails