20 March 2011

Mencari diri XII: Hikayat Merong Mahawangsa


Di satu hari yang cukup cantik, berjanjilah sembilan hati.
Menjelangnya malam purnama penuh,
kita menyulam mimpi
buat bertemu di siang hari.



Haha. Bajet story-teller betul lah. Tapi apa pun HMM memang bagus dan berkualiti. Tak sia-sia apa yang diwar2kan  tentang bajetnya , RM8 juta tu. Ternyata HMM bukan setakat indah khabar dari rupa. =)

Sampai nya pada jam 2.23 PM di GSC Midvalley, (Ya, sampai lambat lagi T_T), Man dah usher dengan tiket hikmat (wakaka) dan kami terus masuk ke cinema room 3. Dengan tiket M-09, saya melabuhkan diri ketempat duduk, mata dan telinga.

Sampai ke akhirnya mata dan telinga tak bergerak2 dari skrin.

Dengan minda yang tak berhenti-henti bergerak menganalisa maklumat, mencerakin dan mencantum segala yang pernah diketahui dari pembacaan serius dalam isu asal - usul bangsa Mala, saya terasa bahang di kepala dan meremang bulu roma, meskipun ada beberapa pembetulan dlam HMM versi KRU yang mungkin perlu dikongsi, mungkin dalam siri entri HIKAYAt tak lama lagi.

(Isu cermin Archimedes juga menunjukkan sesuatu kepada kita. Bagaimana bangsa asal dari rumpun Melayu yang dulunya dikatakan mundur sudah mempunyai pengetahuan tentang inskripsi cermin archimedes? Merong mengatakan ia diwariskan dari dulu lagi, dari ibunya. Fikirkan.)

Sesudahnya itu, saya lepak2 sama dengan mereka. Wah, ada orang belanja  + simpankan burger la. Hehe. Terharu la pulak.

Then kami solat asar, dan lepak2 sambil berBowling Cosmic Bowl. Alahai, colourfulnya~ XD

OH tidak habis lagi dengan ini, Taufq mengajak kami masuk pula ke Arked. Wakakaka, tu dia, parah, parahhhh woi cukuplaaaahhh para-para sakura saya cuba, selepas tengok Taufiq main stage ke stage. HAHA. Segala machine dancing yangada kami kerumun. High score ? Memang tak la HAHA XD

Then main  basket  ball pulak, boleh la, sekali masuk tiga orang main. XD

Then main pulak drum machine. Wah2, ada bakat ni , kata Man Yusof. XD

alamak, gambar~ Gambar takde. Gambar doodles pun boleh.



XD

p/s: semalam 1st time naik Komuter sampai Batu Caves. 1st time gi Mid naik Komuter jugak. 1st time tengok Movie lebih dari 3 orang.

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails