26 March 2011

Mencari Diri XIV : Melankolik di Astaka


Ku mencari diri yang telah hilang lama,
di dalam lembayung dosa dan kesal lama,
di dalam derap langkah menghampiri,
ku temukan kasihmu

dan kasihmu ku terbau
dalam wanginya pelukan
dan hangatnya dakapan ibu

dan kasihmu ku merindu
dalam sebak keluh kesah
dan lembapnya sajadahku

dan kasihmu ku memerlu
dalam timbun sesak nafas
dan timbunan aksara failku

dan kasihmu tidak jauh
bila aku mendekat
seribu kau menjejakiku

dan kasihmu ada
dalam senyum rakan2 ceria,
dalam kata insan bermakna,
terasa kuat kasihmu menyerbu
dalam tiap penerimaan mereka
kau masih sayangkan aku , nyata

tak terbias kasihmu
cuma teganya hatiku
bila tak semena hilang syukur
saat dengki marak subur

tak terpunggah deru sesal
bila hakikat sebenar berkias
di depan mata terbias
dan aku kelu

semakin aku hilang
semakin ketukanmu kuat
di hati yang ralat
akankah kau ampuni aku?


di hati kecilku menangis
mengenagkan dosa hadir bagai gerimis
membawa aku pergi mendekatimu

di hati kecilku merayu
adakah kau ampuni aku?
adakah kau ampuni aku....

4.10 PM,
Rooftop PKNS Bangi,
26/3/2011.

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails