21 March 2011

Mencari Diri XIII: Apa Ertinya Kata

Mendengar lagu Chris Medina bagaikan mengujakan hati dengan tonik semangat (bukan tonik hati al jabbar ya kawan2) untuk go all out and, menjaga satu sama lain, dan further continuing the mutual contract.




Bagi yang dah kahwin, lagu ni patut2 sangat dijadikan pengikat semangat bila kadang2 rasa macam "berbaloi ke sebetulnya aku buat segala menda ni untuk dia".


Meh kita buat se dua contoh.


Maybe time tu kita dah ada 5 tahun perkahwinan dan belum ada rezeki anak lagi.

Mulut orang akan mengata2 macam2. Tahu2 ajelah sikap "concern" komuniti setempat kita, khususnya bila kita sama2 bangsa dengan mereka.


Akan ada mulut2 puaka@longkang yang akan menghasut kita mencari yang lain. Kalau jenis yang mudah terpengaruh, atau mudah sangat rasa tercabar, memang senang sangat nak pasang lain, or makan luar.


Tapi bila kita dengar lagu ni, bagi sang lelaki, perhaps kita mampu ingat apa yang kita pernah janjikan sebelum "mutual contract" dengan kadhi dan bapa wanita kesayangan kita, untuk menjaga sebaik mungkin. Menjaga beliau. Juga menjaga "perjanjian agung" itu.


Dan kita akan pegang sampai bila2.


Bak kata satu watak, "cinta itu tanggungjawab." bukan sekadar "selamat malam sayang" atau "empangan sudah terbuka, masakan boleh ditahan"



promote cover sendiri untuk dia.


Terimalah. Yang tak seberapa. Moga manfaat apa adanya~

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails