25 March 2011

Review Sahabat Blogger 5 : Syam Creative Heart


Syam Creative Heart

Ini adalah juga antara blogger yang terawal saya notice waktu masuk ke SB. Dan sehingga sekarang, masih mengagumi sentuhan kreatifnya. Waktu tu, saya cuma  baca status2 nya dari SB, tapi tak komen sangat, sebab masih baru.



Dari satu post yang beliau hantarkan, seperkara yang menarik adalah, beliau menggunakan pen tool untuk Select dalam layer Photoshop. Sebelum ini, saya cuma menggunakan Magic Wand dan Freestyle Lasso.

Skill yang kemudiannya saya belajar praktikkan ,dan sampai sekarang, saya mampu menggunakan Pen Tool lebih dari sekadar buat curvy line. Alhamdulillah.

Skill ini dikongsinya waktu beliau kongsikan cara untuk buat effect jalur cahaya disekeliling.  Ada siapa2 masih ingat?

Terima kasih Syam~ =)

Bila kita lihat, rata2 blogger yang designer, mereka memilki sentuhan dalam seni photo-visual. Dan dalam geng SB , mereka juga memiliki bakat seni lain yang maybe tak bersungguh2 diasah. Syam ada suara yang bagus. Pernah tengok dia menyanyi? 

Pada mata saya, dari blog, kita mungkin boleh dapat melihat beberapa sisi yang orang lain tidak tahu tentang diri mereka. Pada mata saya pula, Syam mungkin adalah dari kategori creative person yang tersusun.

Saya berharap lebih ramai lagi designer yang akan masuk ke geng SB . Perhaps Syam boleh dicadangkan untuk moderate Photoshop  dlm  forum SB nanti. apa kata Bro Framestone?

Okey. Review tamat sini dulu =)

Kita Kawan, Bukan Mahu Lawan

Koleksi Flash Header

Related Posts with Thumbnails